Alla inlägg under juni 2012

Av Nanook Hammar - 29 juni 2012 20:45

Åh jag glömde ju nästan berätta om att jag fick en ny kompis igår! Jag har känt hans dofter många gånger förr från Zelda och hennes matte och husse men har inte riktigt förstått vem det är.


Men nu har jag fått träffa Arrac! Han är en vallhund som kallas för Australian Shepherd. Han var ju JÄTTESNABB och hade långa smidiga ben. Jag bara spang och sprang men jag kom aldrig ikapp honom! Åh vad jag önskar att jag blir lika snabb som Arrac när jag blir stor!


Vi har varit jätte trevliga mot varandra, bildbevis på det   


 

Trevlig nosputt


 

Fina bågar


 

Jag visste inte att klia sig var ett spårk men nu vet jag det! Fast jag har nog använt mig av det när jag tänker efter...


Varför rullar du dig Arrac?


 

Du är jättecool! Får jag gå nära dig tillbaka hem?

Av Nanook Hammar - 29 juni 2012 20:42

Zelda behövde lite sällskap idag då resten av flock en inte var hemma hos dem, så jag tog hand om STORA Zelda


Men hon verkar ju helt döv! Hon hör ju inte mig jag måste skälla högt!



 

Blind är hon också hon ser mig ju inte även om jag hoppar högt!

Av Nanook Hammar - 28 juni 2012 17:24

Idag har jag gjort något super häftigt! Jag har spårat  och gissa om jag vad bra eller!? Jag måste ha polishunds DNA eller något för jag var ju duktig! Nu är jag mallig! Synd bara att matte inte fick se detta, tur att de andra filmade  


Av Nanook Hammar - 14 juni 2012 20:02

 

Jag har fått min första fästing, på ögonlocket!!! Äckligt!! Fast jag var duktig när lillmatte tog bort den. Skönt när den var borta! Puh!!! 

Igår var jag med på hundträning, för att miljöträna. Först åka bil, mindre roligt.   Men hur kul var det på en skala att bara titta på när alla andra hundar fick träna och ha roligt? Jag ville ju också vara med och hoppa och få godis! Men jag hade tur, Emma tog upp mig för att visa de andra hur de skulle göra och gissa vem som var jätteduktig! JAG!!! Sen rullade jag runt lite och gossa in mig i den sandiga hästvolten och käka lite sand. När vi kom hem tyckte husse att jag luktade väldigt illa.  Så gissa vad jag var tvungen att göra idag? Duscha!!!  

     

Av Nanook Hammar - 12 juni 2012 20:40

  När matte kom hem från jobbet så blev jag så glad och pussig, så hon tyckte vi skulle gå ut efter en stund och kissa. Så kom vi fram till rosenbusken och där fanns vita blommor  hmm, jag tror jag måste provsmaka,      

mummms!!!   nu kan jag variera intaget mellan blommor och sniglar!  


Av Nanook Hammar - 9 juni 2012 21:27


Idag har jag terrat husse när han har försökt att foga och fixat i köket. Matte försökte tvinga mig att sova på övervåningen medans hon klippte till en bröllpsklänning till Emma, men det gick inte!!


 

Anna och Elias kom hit till grillningen ikväll och jag försökte få mig en smakbit, men jag fick inte nåt! 

Så istället stack jag ner till mattes blomlåda och smaska och sög på sniglar, det tycker hon inte om!  

      

Av Nanook Hammar - 5 juni 2012 18:47


Idag satt jag på toppen av en myrstack och blev biten i trampdynan så det brändes.   Sen gick jag vidare på ett nytt äventyr. Snubblade och rullade ner för en slänt och det blev många kullerbyttor ner i rabatten. 

Lite senare provade husse att klippa några av mina klor, det var ingen big deal.

Zelda var här och hälsade på igen, hon blir lite trött på mig emellanåt.

   



   

En liten tupplur i köket med stöd av väggen.  

Av Nanook Hammar - 4 juni 2012 19:45

Igår provade jag min nya transportbur på en kortare åktur till Rimbo´s djuraffär. Det var lite läskigt i början av bilfärden, men efter en stund lugnade jag mig lite. På turen hem var jag cool lugn  

Inne i djuraffären var det det också lite läskigt, men det var lite tryggt i mattes famn till att börja med. Gubben i affären försökte muta mig, men den gubben gick inte! Efter ett tag var det ganska spännande att gå omkring och spana.

När jag kom hem var det dags för nästa äventyr efter min sovstund. Att träffa stora dinosaurien Zelda! Men egentligen är hon en engelsk mastiff/rottis blandning. Hennes huvud är nästan större än mig!   Henne har jag vallat och bitit i hasorna ute på tomten.   Hon sa morr!!    

Sniglar är mums!

Gissa om jag var trött efter den där dagen... Stora Zelda var här i många timmar och vi har sovit tillsammans  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards